Vendo: Amplificador Mark Levinson 336

Discussão em '[Classif] Receivers, Amps, Prés, Procs, Kits' iniciada por Nascimento, 15 Out 2018.

1. Nascimento

Nascimento Usuário

Preço:
    R$ 25.000,00
    Motivo do Anúncio:
    Mudanca.
    Tempo de Uso:
    Mais de 2 anos
    Forma de Pagamento:
    • Dinheiro
    • Transferência
    Forma de envio:
    • Frete por conta do comprador
    Vendo amplificador Mark Levinson ML 336.
    100% funcional, sem amassados ou batidas, tem um pequeno descascado (menos de 5mm) que não altera a estética!

Mark Levinson Nº300-series Dual Monaural Power Amplifier. The design includes several design features which are responsible for its outstanding performance. In particular the No. 336 Dual Monaural power amplifier defies the accepted wisdom that it is impossible to design a large, powerful amplifier that also has all of the finesse of the finest smaller amplifiers. A few of the technical highlights that make this possible are given below. Massive Power Supply Each Mark Levinson 300-series amplifier includes two large, completely independent power supplies—one for each channel. Each supply includes a high capacity, low noise toroidal transformer, and two large, low ESR capacitors in each channel. Since these are true, dual monaural designs, each channel has its own dedicated power supply. Specifically, the amplifiers use: Nº336: two 2450 VA transformers four 50,000 µF capacitors. Heavy oxygen-free copper bus bars enhance the efficiency of power distribution within the amplifier and eliminate variances introduced by the wiring harnesses, etc. more commonly found even in high performance amplifiers. High frequency power supply bypass is accomplished on individual PC boards by five components of several film types. The resulting uniformly low power supply impedance seen by the various circuits within the amplifier lays the foundation for both the massive power and the extraordinary finesse that characterizes the 300-series. Balanced design A truly balanced input topology eliminates the need for an input buffer amplification stage and allows the first stage differential amplifier to be driven directly by the source. Matched impedances are presented to the source and both signals travel through identical circuit paths.

Nº336 Rated power output:
    350 w/ch continuous rms power @ 8Ω
    700 w/ch continuous rms power @ 4Ω
    1400 w/ch continuous rms power @ 2Ω

Frequency response: within 0.1 dB from 20 Hz to 20 kHz
    ■ Signal to Noise ratio (main outputs): better than –80 dB (ref. 1 w)
    ■ Input impedance: 100kΩ (balanced)
    50kΩ (single-ended)
    ■ Voltage gain: 26.8 dB
    ■ Input sensitivity (2.83V output): 130 mV (all models)
    ■ Input sensitivity (full output): 2.419V for Nº336
    2.044V for Nº335
    1.445V for Nº334
    ■ Power consumption (Nº336): 350W (±5%) at idle, 200W (±5%) in standby

Nº336 Shipping weight: 150 lbs. (68.2kg) each

■ Connector complement: four custom binding posts per channel
    one 3-pin XLR balanced input connector per channel
    one RCA input connector per channel
    two 1⁄8″ mini-jacks for remote turn-on
    two Mark Levinson communications ports
    two PHAST® communications ports
    one captive high current AC mains cord (Nº336 only), or
    one IEC-standard high current AC receptacle (Nº335, Nº334)

■ Output impedance: less than 0.05Ω from 20–20,000 Hz
    ■ Damping factor: greater than 800, 20–20,000 Hz @ 8Ω
    82 kg

Infelizmente nao tenho a caixa original nem o manual original, se perderam em uma mudanca, sou o segundo dono!

https://www.ebay.com/itm/Mark-Levin...-Sound-Used-Ex-/142965523101?oid=132784242303

Este aviso é inserido automaticamente em todos os anúncios:

Respondendo a este anúncio, por qualquer meio, você exime o HT Forum de qualquer responsabilidade relacionada ao anúncio, seu(s) objeto(s) e negociações, conforme itens 5 a 22 das Regras. O HT Forum não endossa nenhum usuário, anúncio ou oferta (de ambas as partes). Peça sempre fotos e tome precauções, como as descritas neste tópico.

Última edição: 20 Mai 2019
    • 3
    • 1
    • 1
  2. Nascimento

Nascimento Usuário

Estou querendo aproveitar uma oportunidade de compra de um equipamento que esta com preco bom, por isto estou reduzindo o preco para R$ 25mil, uma boa oportunidade para comprar um power como este!

Última edição: 23 Nov 2018
    • 1
  3. Toninho2018

Toninho2018 Usuário

Desde 4 Set 2018
    São paulo
    ja tive o MCintosh mc 2600. Só alegria com estes gigantes.

• 1
  4. Salu

Salu Usuário

Desde 7 Mar 2007
    Santos/Sao Paulo/Brasil
    Belo aparelho, joia rara, boa sorte na venda Nascimento. Abs

• 1
  5. JFELIX

JFELIX Usuário

Desde 14 Set 2003
    Brasil
    Equipamento e vendedor genuinamente Hi End

• 1
  6. Júlio Toledo

Júlio Toledo Usuário

1 1 1

Desde 2 Fev 2020
    Alvinópolis MG
    Saudações, estou interessado no seu AP, estou fazendo perguntas pelo ML. Meu telefone com WhatsApp (31)988406522. Por favor entre em contato para conversarmos...Não sei usar o fórun ainda...

• 1
  1. Usamos cookies próprios e de terceiros para dar um melhor serviço e mostrar publicidade. Ao continuar, aceita o seu uso.
    Fechar Aviso